No Evidence Of ‘Unhealthful’ Relation Between Animal Foods And Breast Cancer.
The September 2009 issue of The American Journal of Clinical Nutrition reports the results of 3 human studies designed to better delineate the relation between animal foods and breast cancer risk. “These studies highlight two very important points,” said American Society for Nutrition Spokesperson Shelley McGuire, PhD. “First we all need to remember that there are really no such things as ‘bad’ foods. Second, observational studies that show associations between diet and health need to be considered with a proverbial grain of salt. These studies clearly provide additional and strong evidence that consumption of meat and dairy products by women does not, by itself, increase breast cancer risk. Further, moderate and mindful consumption of these foods can be very important in attaining optimal nutrition for most women who often do not consume sufficient iron and calcium.”